VERBETER JE VERKOOPKANAAL!
Probleem dat wij oplossen voor sales (managers/directors)
Hoewel ze over geweldige oplossingen beschikken, worstelen de meeste bedrijven enorm om deze oplossingen effectief te communiceren.
Daarbij komt ook nog dat we steeds minder tijd krijgen van onze (potentiële) klanten. Afspraken zijn steeds moeilijker te plannen... en het probleem is dat áls we dan eindelijk samen zitten met de klant, we door een verhaal gaan dat verwarrend is, veel te veel gaat over hoe de oplossing werkt in plaats van waarom de klant er iets om zou moeten geven. En dat dit verhaal is vaak verpakt in een te lang en saai PowerPoint- slide deck.
Deze aanpak resulteert vaak in klanten die niet bijzonder betrokken zijn. En erger nog, die je verhaal bijna niet intern kunnen 'doorvertellen' in die cruciale beslissingsbijeenkomst! Waar jij niet aanwezig bent. Dit leidt tot de ultieme frustratie van de verkoper - je verliest deals die je zou moeten winnen, en de deals die je wint duren veel te lang om te sluiten.
Met de Oratium methodiek leren we hoe je brain-aligned messages ontwerpt die helder, duidelijk, eenvoudig, logisch, aantrekkelijk en zeer DOORVERTELBAAR zijn. Door dit model toe te passen, gaat je verkoopconversie-ratio omhoog, je verkoopcyclustijd omlaag en wordt het voor je nieuwe verkopers een stuk makkelijker om in zeer korte tijd vloeiend en overtuigend het verhaal over jullie oplossingen te kunnen vertellen.
DE FUNDAMENTELE FOUT IN JE VERKOOPVERHAAL
Je verhaal en de manier waarop je je verhaal vertelt aan de klant is de belangrijkste factor bij het winnen of verliezen van specifieke deals.
Hoewel ze over geweldige producten beschikken, worstelen de meeste bedrijven enorm om de waarde van hun oplossingen effectief te communiceren. Er is geen eenduidig verkoopverhaal dat werkt.
Daarnaast krijgen we steeds minder tijd van onze (potentiële) klanten. Afspraken zijn steeds moeilijker in te plannen. En het grootste probleem is dat àls we dan eindelijk samen zitten met de klant, we een verhaal vertellen dat: teveel informatie bevat, te technisch en te verwarrend is. Dit alles is vaak verpakt in een lang en saai PowerPoint- slide deck. Dat is al lastig in een fysieke meeting, laat staan in een virtueel gesprek.
Deze veelgebruikte aanpak maakt dat jouw klant zich niet voldoende betrokken voelt in het gesprek. Het gaat namelijk te veel over jou en hoe jouw oplossing werkt in plaats van waarom de klant er iets aan heeft. Ergo: welk probleem het eigenlijk oplost?
Daar waar die 1-op-1 communicatie al lastig is, gaat het faliekant mis aan de beslistafel. Jouw klant is namelijk niet in staat om jouw verhaal intern goed door te vertellen in die cruciale beslissingsbijeenkomst waar jij niet aanwezig bent. Dit leidt tot de ultieme frustratie bij de sales professional. Je verliest deals die je zou moeten winnen, en de deals die je wint duren veel te lang om te sluiten. Herkenbaar?
Probleem dat wij oplossen voor executives
Het is van cruciaal belang dat leiders hun ideeën en initiatieven op een krachtige en boeiende manier kunnen presenteren en steun kunnen krijgen voor die ideeën, of het nu gaat om je medewerkers, het bestuur of de klant.
Wil je effectief zijn als leider, dan moet je anderen kunnen beïnvloeden. Communicatie-effectiviteit hangt dus nauw samen met je effectiviteit als leidinggevende.
De meeste leidinggevenden worstelen echter nog steeds met het maken en geven van presentaties die echt boeiend en indrukwekkend zijn. We willen ons publiek beïnvloeden, maar op de een of andere manier lijken al die slechte gewoonte weer naar binnen te kruipen en presenteren we saaie en ongeïnspireerde materialen die medewerkers koud laten - en, en nog belangrijker, ongemotiveerd om in actie te komen.
De Oratium-methode voor communicatie en presentaties werkt omdat we decennia van conventionele wijsheid opzij hebben gezet en met een ander uitgangspunt beginnen: de sleutel tot communicatie is het menselijk brein. Als we begrijpen hoe het brein informatie verwerkt, kunnen we communicatie ontwerpen die daarmee in lijn is – presentaties worden indrukwekkend, gedenkwaardig en leiden tot actie.
E-learning
Een nieuw contract afsluiten of een project binnenhalen, is spannend, maar kan ook overweldigend zijn.
Met onze projectmanagementdiensten krijgt u de benodigde begeleiding, coaching en de middelen om de nieuwe uitdagingen vaardig en bekwaam aan te gaan. Allereerst stellen we de benodigdheden vast voor het nieuwe project en dan bekijken we of uw interne middelen voldoen aan de vereisten van het project of deze overtreffen.