De 1-daagse Big Idea Workshop

De Big Ideas Workshop

Versnel je sales nog dit Q4 met een doorvertelbaar verkoopverhaal

Wat: Live Workshop + laser coaching op jouw huidige verkooppresentatie

Wanneer: Woensdag 5 oktober 2022 van 9:00 - 17:30 uur

Waar: Ouwehands Dierenpark, Grebbeweg 111 in Rhenen

Voor wie: sales- en marketing professionals die merken dat hun huidige verkoopverhaal nog niet genoeg doet wat het moet doen. Namelijk het overtuigen van potentiële klanten. 

Een klantgesprek is te waardevol om te verprutsen….wat gaat er mis?

Veel bedrijven hebben geweldige oplossingen voor hun klanten, maar de kwaliteit van het verkoopverhaal blijft achter. Wat zijn de gevolgen hiervan?

Is dit probleem op te lossen?


Ja. Effectief verkopen vereist een fundamentele verandering van wat én hoe we communiceren.

Effectief communiceren gaat niet om PowerPoint of Prezi. Hier is het echte probleem: communicatie gaat over ons brein.

Onze hersenen hebben context nodig. Ze kunnen informatie maar beperkt opnemen en verwerken.

 

Een goed verkoopverhaal maakt pas impact als het:

  1. is verankerd in het probleem van de klant
  2. zich beperkt tot een klein aantal, grote ideeën
  3. aanzet tot actie 

Met de Oratium methode leren wij je hoe je dat doet.


Ik kom naar de Big Idea Workshop op 5 oktober 2022!

Het reguliere tarief bedraagt € 1.295,-.

Het early bird tarief (inschrijving tot 21 september) was € 995,-.

Echter, wil je toch een speciaal voorstel?

Neem dan persoonlijk contact op via joost@oratium.com of 06-53 37 40 81

Ook als je graag wilt komen, maar alleen in de ochtend kunt. Onze sales inzichten wil je niet missen.


no title

Wat levert deze live Workshop  + Laser coaching je op?

Leer

  • Welke 3 veelvoorkomende communicatiefouten bijna alle verkopers maken (o.a. DLA’s)
  • Waarom de doorvertelbaarheid van jouw sales message zo belangrijk is in deze tijd
  • Hoe een goed converterende sales message eruitziet


Ontdek

  • Dat de ‘vloek van kennis’ ook in jouw organisatie aanwezig is – en hoe dit op te lossen
  • Waarom ‘hypothese-gebaseerd verkopen’ de toekomst is voor succesvolle sales
  • Precies waarmee je jouw verkooppresentatie mee moet beginnen (en dat is iets anders dan je nu doet!)

Samen aan de slag

Onder begeleiding van onze message consultants verbeter je op de dag zelf jullie huidige verkooppresentatie en:


  • Heb je helder met welk probleem je jullie klanten nu echt helpen
  • Is het duidelijk wat je potentiële klant moet geloven om ‘ja’ te zeggen tegen jouw voorstel
  • Weet je wat de ‘big ideas’ zijn voor jouw dienst/product en waarom die cruciaal zijn voor je (potentiële) klant


Gratis exemplaar voor iedere deelnemer!



De dag is opgebouwd rond de inzichten uit het boek “The Compelling Comunicator” geschreven door de oprichter van Oratium, Tim Pollard.


Je krijgt een exemplaar van dit boek cadeau.


Hoe ziet de dag eruit?

Ochtendprogramma

9:00 uur - Wat leren we van de sales- en marketing keuzes van Ouwehands Dierenpark?

Robin de Lange, directeur Ouwehands Dierenpark

  

We beginnen de dag met een welkom van Robin de Lange. Robin is een geboren verhalenverteller en vertelt ons over de belangrijkste sales- en marketingkeuzes die Ouwehands heeft gemaakt.

9:20 uur - Evolutie bij dieren: Hoe communiceren dieren om te krijgen wat ze willen?
José Kok, Manager Zoölogie Ouwehands Dierenpark


José is al ruim 20 jaar verbonden aan Ouwehands Dierenpark als bioloog. Zij neemt ons mee in wat wij als mensen kunnen leren van de evolutie hoe dieren communiceren om te krijgen wat ze willen.

9:45 uur – Evolutie in Sales: verkopen is nu fundamenteel anders

Joost van Roijen, CCO Oratium Europe


Joost is CCO en Sales Message Architect bij Oratium. Net als in het dierenrijk kent sales ook een evolutie. Joost neemt ons mee in een korte geschiedenis van het hunter & farmer model tot de kunst van het hypothese-gebaseerd verkopen.

10:00 uur – De 3 grootste fouten in verkoopcommunicatie (en hoe die te voorkomen)

Marieke van Dijk, CEO Oratium Europe


Marieke is CEO en de lead teacher bij Oratium. Een sales gesprek is te waardevol om te verprutsen. En toch gaat het vaak mis. Marieke leert je wat het grootste probleem is met de meeste verkooppresentaties en hoe dit op te lossen. 

11:00 uur – Pauze: Fresh up


  • Een korte pauze met een gembershotje en koffie & thee



11:20 uur – De kracht van doorvertelbaarheid


Op een interactieve manier legt Marieke je de 7 principes van ‘brain-aligned’ communiceren uit waar een goede sales message aan moet voldoen om doorvertelbaar te zijn. 


12:00 uur – Samen aan de slag


Waar komen de 7 principes terug in jouw verkooppresentatie? En wat mist er nog? In een interactieve sessie verbeter je jouw eigen verkooppresentatie.


12:30 uur – Aziatische Lunch & Netwerken

  • Er wordt een heerlijke lunch geserveerd bestaande uit sapjes, fruitsalde, wraps en sandwiches (pulled chicken, halma salmon en green veggie). Uiteraard is er de mogelijkheid om nader kennis te maken met de andere deelnemers en interessante nieuwe contacten te leggen.


Middagprogramma - Hoe ziet de middag eruit?

13:30 uur – Laser coaching op je huidige verkooppresentatie


In kleine groepjes nemen we de presentaties door en zoomen we in op wat er beter kan in jouw verhaal. Samen stropen we de mouwen op om met een beter verhaal naar buiten te lopen. Dit is het moment waar jij alles wat je geleerd hebt, vertaalt naar jouw eigen verkooppresentatie. Hier ga jij het verschil maken en de vruchten plukken van jouw nieuwe inzichten. Reken erop dat je nu meer en sneller gaat verkopen!


15:30 uur – Limonade break



  • Een korte, verfrissende onderbreking met verse limoendrank met munt, geserveerd met donkere chocolade



15:50 uur – Nabespreken (plenair) van de key take-aways


Samen met Joost gaan we de dag doornemen. Wat heb je vandaag geleerd? Wat neem je mee? 


16:30 uur – Doorvertelbaarheid leidt tot commercieel succes


We sluiten de dag af met een aantal voorbeelden van hoe organisaties zoals Cisco, LinkedIn, Noordhoff en Adyen de Oratium communicatie principes hebben toegepast in hun organisatie.  We laten zien hoe wij ook met jullie kunnen samenwerken.


Ik kom naar de Big Idea Workshop op 5 oktober 2022!

Het reguliere tarief bedraagt € 1.295,-.

Het early bird tarief (inschrijving tot 21 september) was € 995,-.

Echter, wil je toch een speciaal voorstel?

Neem dan persoonlijk contact op via joost@oratium.com of 06-53 37 40 81

Ook als je graag wilt komen, maar alleen in de ochtend kunt. Onze sales inzichten wil je niet missen.



no title

Share by: